پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

دور برگشت لیگ دسته اول بسکتبال مردان در گروه "ب"

برگ زرین دیگری از عملکرد بسکتبال گیلان

 

دور برگشت لیگ دسته اول بسکتبال مردان در گروه ب از بداقبالی

میزبان تا صعود خانه بسکتبال صومعه سرا/پخش زنده از فضای

مجازی تا پخش زنده دربی در شبکه استانی گیلان

 

 

 

سرویس ورزشی موج برنا – بسکتبال ورزش آکادمیک و البته سالنی است . ورزشی که شرایط خاص ، توپ خاص را برای برگزاری می طلبد . اما برای رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش نمود تا بر کاستیها غلبه کرد .

بسکتبال گیلان پس حضور دکتر رفیعی تولدی دوباره یافت .

هیئتی که نه سالن اختصاص دارد ، نه بودجه نه حامی مستقیم مالی که در شرایط خاص از یک بودجه ثابت بهره مند شود . بسکتبال امروز گیلان  روایتگر نتیجه طرحهای کوتاه ، میان و بلندمدت است که در ابتدای راه به عنوان نقشه راه بیان شد .

لیگ بسکتبال مردان در گروه " ب "

لیگ بسکتبال مردان گیلان در گروه " ب " با حضور دو نماینده آغاز شد . آرنا درفک رشت و خانه بسکتبال صومعه سرا دو نماینده گیلان در گروه " ب " لیگ دسته اول باشگاههای کشور بودند .

در دور رفت که از در سالن اختصاصی عقاب تهران برگزار شده بود با نتایج خارق العاده ای و عجیب همراه بود . آرنا درفک رشت که با کادری مجرب و بازیکنانی شایسته و بومی پا به میدان گذاشته بود با بد اقبالی مواجه شد و در گروه به مقام بسنده کرد و برای جبران نتایج ، میزبانی را در دستور کار خود قرار داد  .

تیمی که سال گذشته حرفهای زیادی برای گفتن داشت ، اما کرونا ادامه رقابتها را منتفی کرد .

دردور رفت خانه بسکتبال صومعه سرا دیگر نماینده گیلان که گمان می رفت برای تجربه اندوزی به میدان می رود ، نتایج خوبی گرفت و با انگیزه بیشتر به دور بعد    می اندیشید .

دور برگشت لیگ دسته اول بسکتبال مردان در گروه " ب " از بداقبالی میزبان تا صعود خانه بسکتبال صومعه سرا/پخش زنده از فضای مجازی تا پخش زنده دربی در شبکه استانی گیلان

دور برگشت کار برای آرنا درفک سخت تر شد . پیشنهاد میزبانی به هیئت بسکتبال گیلان اعلام شد و شرایط کرونایی هزینه های بیشتری را برای همه ارکان هیئت به دنبال داشت ، اما این راه تا انتها می بایست ادامه می یافت .

دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال استان گیلان که از کسب میزبانی مطمئن بود برنامه های میزبانی را طراحی و تدوین نمود . دکتر رفیعی ابتدا نظر فدراسیون را برای میزبانی جلب نمود و شرایط پوشش خبری طراحی شد و تیم رسانه و تشریفات آماده و مهیا شد و در بخش آماده سازی سالن برای مسابقه فرهاد گلبند و بهنام شاد فراتر از وظایف خود یعنی مدیرفنی و سرپرست تیم آماده کار شدند تا تیم هم از حداقل زمان تمرینی درست و حساب شده استفاده نماید . تلاش و حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و رشت در این میزبانی بی تاثیر نبوده است .

سالن شش هزار نفره شهدای رشت یک سالن مسابقه بین المللی طراحی شد ، اما از ابتدا با مشکل گرمایشی روبرو بود و پس از رقابتهای بین المللی وزنه برداری جام فجر شکل نامناسبی گرفت .

برای میزبانی شایسته خط کشی سالن دوباره با همت فرهاد گلبند انجام شد و سیستم گرمایشی هم با همت و پیگیری بهنام شاد میسر شد برای هرگوشه برگزاری این میزبانی از تست کرونا ، میزبانی و پذیرایی و پوشش خبری با مدیریت دکتر رفیعی شکل گرفت .

دور برگشت لیگ دسته اول گروه " ب "

دور برگشت رقابتها آغاز شد و نمایندگان گیلان برای صعود به دور بعد تلاش خود را آغاز کردند . تلاش و حمایت همه جانبه خانواده بسکتبال صورت گرفت تا تیمها در شرایط ایده آل پا به میدان بگذارند .

آرنا درفک رشت در اولین دیدار به مصاف صدرنشین گروه نبوغ اراک رفت و 72 بر 60 بازی را واگذار کرد . آرنا درفک رشت 70 بر 54 مه هام تهران را شکست داد . آرنا درفک رشت 78 بر 84 مغلوب عقاب تهران شد . در ادامه رقابتها و در شهرآورد گیلان آرنا درفک رشت 68 بر 64 مقابل خانه بسکتبال صومعه سرا به پیروزی رسید .

فارغ از نتیجه و گروه بندی باید گفت امسال سال آرنا درفک نبود و به راستی چیزی از تلاش فرد فرد تیم و کادرفنی کم نخواهد شد .

تلاش کادر فنی آرنا درفک رشت و هیئت رشت برای احقتاق حق خود در دیدار با عقاب تهران ادامه خواهد داشت .

صعود خانه بسکتبال صومعه سرا در اولین تجربه حضور

خانه بسکتبال صومعه سرا با کسب رتبه دوم گروه " ب " به دور بعد صعود کردند .

خانه بسکتبال صومعه سرا 82 بر 59 مه هام تهران را در اولین دیدار شکست داد .خانه بسکتبال صومعه سرا 79 بر 70 عقاب تهران را از پیش رو برداشت . در ادامه خانه بسکتبال صومعه سرا 72 بر 63 به پیروزی رسید و در آخرین دیدار شهرآورد گیلان آرنا درفک رشت 68 بر 64 مقابل خانه بسکتبال صومعه سرا به پیروزی رسید .

حضور ریاست فدراسیون بسکتبال برای دومین بار در گیلان

لازم است میزبانی رشت و استان گیلان که برگ زرین دیگری بر افتخارات بسکتبال و ورزش گیلان افزود را ارج نهاد . اتفاقی ستودنی و شایسته موجب شد برای دومین بار میزبان دکتر طباطبایی ریاست فدراسیون بودیم . اتفاقی که پس از دو دهه در بسکتبال گیلان رخ داد و گیلان میزبان مقام عالی فدراسیون بود .  

در شهرآورد گیلان که آخرین دیدار این رقابتها بود خانم مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و فرماندار رشت هم حضور داشتند که می تواند در نوع خوب جالب و مهم باشد .


 

 


Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna